Dla kierowcy

technology-oximo

Pytania i odpowiedzi

Jak dobrać  wycieraczki odpowiednie dla mojego auta?

Aby dobrać odpowiednie wycieraczki zapraszamy do korzystania z naszej wyszukiwarki modeli na naszej stronie internetowej http://www.oximo.pl/wyszukiwarka-modeli/

Jak odpowiednio zamontować komplet wycieraczek OXIMO ?

Do wszystkich dostępnych modeli instrukcje graficzne znajdziecie Państwo na podstronie wyszukiwarka modeli lub bezpośrednio na stronie www.oximo.info

Gdzie mogę kupić wycieraczki OXIMO ?

W zakładce GDZIE KUPIĆ znajdziecie Państwo  punkty naszych  największych partnerów handlowych oraz ich dystrybutorów ( tzn. w tej chwili nie znajdziecie ponieważ ten dzial jest nada w przygotowaniu i nie wiemy kiedy będzie gotowy- może kiedy będzie ale jak będzie to damy Państwu znać ok? )

Jak plasuje się cena wycieraczek OXIMO na rynku ?

OXIMO to lider branży, a nasze produkty są stale udoskonalane, należy pamiętać że wycieraczki poprawiają bezpieczeństwo jazdy więc nie warto decydować się na zakup produktów niskiej jakości.

Jak często należy wymieniać wycieraczki w aucie ?

Z zasady wycieraczki powinno się wymieniać przed i po sezonie czyli przed zimą  i po zimie. Wymiana przed zima pozwoli nam zaoszczędzić sytuacji gdzie np. stara wycieraczka ze względu na obniżone walory użytkowe przymarznie nam do szyby lub uszkodzi się na tyle, że niemożliwe będzie dalsze prowadzenie pojazdu ze względu na trudne warunki pogodowe. Poza tym przez okres letni wycieraczki były wystawiona na działanie promieni UV co ma wpływ na starzenie się gumy.  Kolejna wymiana wycieraczek powinna się odbyć zaraz po zimie ponieważ  o ile zima była mroźna to guma  jest w dużej części uszkodzona i może nie wycierać nam dobrze szyby. Oczywiście wymiana w dużym stopniu zależy od decyzji kierowcy, jeśli mamy dobrą widoczność i wycieraczka wyciera dobrze szybę to nie ma konieczności wymiany.

Zauważyłem, że do mojego modelu samochodu pasują zarówna wycieraczki WA jak również MT ?  Czym rożnią się poszczególne modele wycieraczek ?

Do Pana modelu auta pasują oba modele wycieraczek ponieważ oba mają możliwość montażu uchwytu  A.  Model WA to komplet wycieraczek dedykowany do danego modelu samochodu w długościach zalecanych przez producenta.  Model MT to wycieraczka wielofunkcyjna (multi-clip)  z możliwości wymiany poszczególnych adapterów m.in. mocowania A.  Oba modele są tak samo dobre i bez zarzutów będą działać w Państwa aucie. Wszystkie  rodzaje uchwytów są zaprezentowane w naszej ofercie.

Czy warto ponosić wysokie koszty zakupu wycieraczek w autoryzowanym serwisie ?

Naszym zdaniem; NIE WARTO.  Wycieraczki w autoryzowanych serwisach są niekiedy kilka razy droższe niż  produkty OXIMO co nie przekłada się na jakość. Bardzo często jest to ten sam produkt, tyle że wyprodukowany pod marką koncernu samochodowego.

Instrukcje montażu wycieraczek

Co należy wiedzieć o piórach wycieraczek?

Pióra wycieraczki – wpływ na jakość wycierania

Pióro wycieraczki jest wykonane z elementów metalowych, tworzywa sztucznego i gumy. Specjalna mieszanka gumowa z której zrobiono wkładkę jest odporna na niskie i wysokie temperatury, promieniowanie UV, jak i alkohole używane w płynach spryskiwaczy. Niestety nic nie jest wieczne, a czas i eksploatacja robią swoje. Guma w końcu twardnieje, robi się mało elastyczna i krucha. Na zniszczenie najbardziej narażone jest tzw. żądło gumy. Tarcie o twardszą szybę powoduje zaokrąglenie jego krawędzi, co z kolei prowadzi do spadku skuteczności wycierania. Pojawiają się liczne smugi. W miesiącach zimowych niejednokrotnie dochodzi do naderwania lub całkowitego zniszczenia żądła gumy. W takim przypadku musimy bezwzględnie wymienić pióro, gdyż twarde, metalowe elementy mogą porysować nam szybę , co narazi nas na wysokie koszty jej wymiany!

Szyby samochodu i płyn spryskiwacza – wpływ na widoczność

W trakcie eksploatacji auta zużyciu ulega nie tylko guma wycieraczki ale i pozostałe elementy układu. Powierzchnia szyby auta jest nieustannie bombardowana drobinami piasku, kamykami, kurzem i błotem. Im starsze auto, im większy przebieg – tym bardziej zniszczona szyba. W mikroskopowym powiększeniu widać, że jej powierzchnia jest porowata niczym pumeks. Pozostałości olejów i smarów unoszone z powierzchni drogi, resztki owadów, woski z preparatów myjących mające chronić lakier auta dostają się w pory na powierzchni szyby. Wszystkie te czynniki mają wpływ na jakość wycierania i żywotność gumy. Dlatego zaleca się po myciu samochodu dokładne, ręczne umycie szyby przy pomocy preparatów przeznaczonych do mycia szyb. Zabieg ten odtłuści szybę, usunie resztki owadów, wosków i innych zanieczyszczeń. Trzeba także pamiętać o stosowaniu odpowiednich płynów do spryskiwaczy. Bardzo skoncentrowany, nieodpowiedni płyn wcale nie musi lepiej zmywać, a wręcz przeciwnie może mieć destrukcyjny wpływ na gumę wycieraczki, skracając jej żywotność. W trakcie naszych badań laboratoryjnych zaobserwowaliśmy, że jeśli nie ma dużych mrozów najlepszy efekt wycierania uzyskuje się przy delikatnym rozcieńczaniu płynu zimowego wodą destylowaną lub demineralizowaną. Zwykła woda może pozostawić kamień w zbiorniku, przewodach i dyszach spryskiwaczy!

Ramiona wycieraczek – istotny element układu

Bardzo ważnym, a niedocenianym elementem układu wycieraczek jest ramię. Siła docisku pióra pochodząca od sprężyny w ramieniu maleje wraz z eksploatacją auta i może spowodować złą skuteczność wycierania nawet nowych wycieraczek. Sól, błoto, piach i kurz powodują zacieranie się ruchomego przegubu ramienia, co zmniejsza docisk pióra do szyby, a w konsekwencji wycieraczki źle działają. Na szybie pojawią się smugi i nie wytarte fragmenty. W skrajnych przypadkach obserwowano brak jakiegokolwiek docisku, a więc pióro w ogóle nie wycierało! W takiej sytuacji można próbować poprawić ruchomość przegubu smarując go penetrującym olejem w aerozolu, kilkukrotnie odginając i kładąc ramię na szybę. Prawidłowa siła docisku ramienia jest szczególnie istotna przy zastosowaniu piór płaskich – bezdźwigniowych ! Jeśli ramię z jakichś przyczyn zostało przegięte ( np. auto po stłuczkach, wadliwe szczotki myjni automatycznej itp.) praca pióra objawiać się może skakaniem lub zgrzytaniem, szczególnie w jedną stronę. Żądło pióra musi być ustawione prostopadle do powierzchni szyby. Jest to bardzo często spotykany problem i w takim przypadku należy skorygować geometrię ramienia lub je po prostu wymienić.

Układ napędowy wycieraczek – częste usterki

Ostatnim elementem jest układ napędowy wycieraczek. W starszych samochodach często dochodzi do zatarcia trzpieni na których osadzone są wycieraczki jak i elementów ślizgowych układu dźwigniowego ukrytego w podszybiu. Piski i nierówna, szarpana praca wycieraczki może być tego oznaką. Z reguły są to elementy nierozbieralne, ale użycie paru kropli penetrującego smaru – oleju może nam na jakiś czas wyeliminować to zjawisko. Także zbyt duże luzy układu powstałe na skutek eksploatacji mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy wycieraczek. Zmienia się cała geometria układu w sposób niekontrolowany i objawy mogą być identyczne – szarpana, nierówna praca, a nawet uderzanie pióra w uszczelkę szyby. Niestety w takim przypadku jesteśmy zmuszeni wymienić cały układ napędowy wycieraczek. Wszystkie zawarte tu spostrzeżenia wynikają z przeszło trzydziestoletniego doświadczenia i badań laboratoryjnych naszej firmy. Mieliśmy na celu zwrócenie uwagi jak skomplikowaną i ważną częścią Państwa samochodu są wycieraczki. Dbajmy o każdy z elementów tego układu. Zakup tylko sprawdzonych produktów uznanych producentów mających wieloletnie doświadczenie gwarantuje jakość, Państwa bezpieczeństwo i komfort podróżowania w czasie deszczu.