Olbrzymia popularność wycieraczek OXIMO na platformie zakupowej Allegro

 

Postanowiliśmy bardziej skupić swoje siły i środki na platformie Allegro. Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do większej liczby klientów i zwiększyć sprzedaż swoich produktów poprzez sieć dystrybutorów OXIMO, którzy stawiają na e-commerce.

Decyzja ta została podjęta po dostrzeżeniu olbrzymiego potencjału, jaki drzemie w sprzedaży na szalenie popularnej w kraju platformie Allegro. Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest chęć spełnienia oczekiwań klientów, jak i dystrybutorów OXIMO. W następstwie tego kończymy już opracowanie kompletnie nowej odsłony autorskiej wyszukiwarki doboru wycieraczek, która będzie umożliwiała klientom szybkie i łatwe znalezienie pasujących do ich samochodów wycieraczek. Wyszukiwarka ta będzie nie tylko pokazywać, jakie wycieraczki pasują do konkretnego modelu auta czy pomoże dzięki filmom instruktażowym samemu zamontować wycieraczki, ale także umożliwi zakup odpowiedniego kompletu na Allegro za pomocą kilku kliknięć. Dzięki pakietowi Allegro Smart! dostawa zakupów do paczkomatu bądź pod drzwi jest darmowa przy zamówieniach powyżej 40 zł. Co ciekawe liczba klientów posiadających ten pakiet przekroczyła aż 6 mln po niespełna 4 latach od wdrożenia tego programu, podało Allegro.

Na dzień dzisiejszy (19.01.2023 r.), kategoria „Pióra wycieraczek” liczy sobie na Allegro  633 529 ofert. Na czele popularności w tej kategorii jest Bosch z 131 049 ofertami, a na drugim miejscu marka OXIMO z 94 800 aukcjami. Bardzo nas cieszy, że średnia z ponad 20 000 opinii użytkowników wycieraczek OXIMO jest bardzo wysoka. Wynosi ona aż 4,74 na 5 punktów, za co bardzo wszystkim naszym klientom pragniemy podziękować!

Allegro – polska platforma e-commerce rozpoczęła swoją działalność od wystawienia na aukcji kamery USB. Od tego czasu platforma rozrosła się do szerokiej gamy przedmiotów na sprzedaż. Poczynając od drobnostek po kilka złotych aż do produktów za setki tysięcy złotych. Firma zdobyła pozycję lidera w branży, pokonując takich konkurentów jak AmazoneBay, a ostatnio wypierając z polskiego rynku platformę sprzedażową Shopee.

Założyciele Allegro uruchomili swoją platformę w momencie, gdy internet i handel online gwałtownie się rozwijały. Dziś Allegro jest numerem jeden wśród platform e-commerce w Polsce, z bazą 19,4 mln aktywnych użytkowników i ponad 100 000 firm sprzedających. Platforma odnotowała również znaczący wzrost w ostatnich latach – w 2019 roku zysk netto wzrósł o 73%, a liczba ofert wzrosła o 40% w stosunku do roku poprzedniego. Do sukcesu platformy przyczyniła się również pandemia COVID-19 – w pierwszej połowie 2020 roku sprzedano ponad 16 mld zł produktów.

Szeroka oferta Allegro, obejmująca przedmioty niszowe i trudno dostępne, oraz konkurencyjne ceny sprawiły, że jest ona chętnie wybierana przez polskich konsumentów. Platforma odniosła również sukces w tworzeniu możliwości dla mikroprzedsiębiorców i wypełnianiu luk dystrybucyjnych na obszarach wiejskich.

Według ostatnich badań (Gemius/PBI, lipiec 2022 r.) Allegro jest najczęściej używaną platformą e-commerce w Polsce, z 17,6 mln użytkowników i 1,4 mld odsłon w lipcu 2021 roku. Pomimo niedawnego wejścia na polski rynek konkurenta Shopee, platforma ta ogłosiła wycofanie się z Polski w styczniu 2023 roku, po zaledwie półtora roku działalności, co zaskoczyło zarówno kupujących, jak i sprzedawców, którzy coraz częściej zaczęli z niej korzystać. Cóż daje to Allegro większy oddech i spokój w obejmowaniu pozycji lidera.