Planujesz zainwestować w nowe wycieraczki? Wybór wydaje się prosty – przynajmniej do momentu, w którym przychodzi nam zdecydować się na konkretny model. Co kupić: wycieraczki szkieletowe czy bezszkieletowe? A może coś pomiędzy, czyli hybrydowe? Jeśli nie wiesz, które rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego auta, bez obaw – w tym artykule wyjaśnimy Ci wszystko krok po kroku. Po lekturze bez trudu zdecydujesz, który typ wycieraczek lepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.
Być może zgodzisz się z nami, że wycieraczki samochodowe zaczynamy doceniać dopiero wtedy, gdy… przestają działać tak jak trzeba. Jeśli źle je dobierzemy, wytrą się czy przestaną sprawdzać na dłuższych trasach szybciej niż przewidział producent. W Oximo uważamy, że trafny wybór piór to z jednej strony kwestia estetyki czy dostosowania się do obowiązujących przepisów, ale z drugiej (może nawet ważniejszej) – komfort i bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza przy zmiennej pogodzie, nocą lub w trasie.
Ważne jest, by wycieraczki były właściwie dobrane do kształtu szyby, możliwości montażu, a także Twoich oczekiwań co do trwałości i jakości pracy. |
Przyjrzyjmy się więc bliżej typom dostępnych na rynku wycieraczek: szkieletowym, bezszkieletowym i hybrydowym.
Wycieraczki szkieletowe (nazywane też przegubowymi) są stosowane w pojazdach od lat. Klienci wciąż chętnie je wybierają, szczególnie do starszych modeli samochodów. Nazwa sporo już sugeruje: ich budowa oparta jest na metalowym stelażu (szkielecie), którego konstrukcja zapewnia stabilność i precyzyjny docisk gumowego pióra do szyby.
W Oximo proponujemy naszym klientom szkieletowe wycieraczki z serii WUS. Zostały one wyposażone w standardowe mocowanie typu U, które pasuje do większości starszych modeli samochodów. To sprawdzone rozwiązanie, które wciąż ma swoich wiernych zwolenników – i zupełnie nas to nie dziwi!
Drugi typ to wycieraczki bezszkieletowe – często określane jako płaskie, to odpowiedź na potrzeby nowszych samochodów – z większymi i bardziej aerodynamicznymi szybami. Ich konstrukcja pozbawiona jest tradycyjnego stelaża, co pozwala na równomierne rozłożenie siły nacisku na całej długości pióra.
Oximo posiada w ofercie wycieraczki bezszkieletowe WA-WL z dedykowanym mocowaniem, idealnie dopasowane do konkretnych modeli pojazdów. Jeśli zależy Ci na maksymalnej uniwersalności, sprawdź wycieraczki bezszkieletowe Multi-Type (MT) – rozwiązanie pasujące do wielu różnych ramion wycieraczek. Znacznie ułatwia to montaż.
Przeczytaj również: Wycieraczki hybrydowe czy płaskie – które sprawdzą się lepiej?
Jeśli nie możesz się zdecydować, czy lepsze będą wycieraczki szkieletowe, czy jednak bezszkieletowe, rozwiązaniem mogą być pióra hybrydowe. Na czym polega ta technologia? Jak możesz się domyślać, łączy cechy obu typów – estetykę i równomierny docisk płaskich wycieraczek z trwałością i skutecznością tradycyjnych konstrukcji szkieletowych.
Sprawdź nasze hybrydowe wycieraczki WUH, które wyposażono w popularne mocowanie typu U – uniwersalne, bez skomplikowanego montażu. Uważamy, że jest to opcja idealna dla kierowców, którzy nie chcą iść na kompromis w kwestii jakości i funkcjonalności.
Pamiętaj, że wybór odpowiednich wycieraczek zależy przede wszystkim od tego, na czym zależy Tobie jako ich użytkownikowi. Dobór optymalnego rozwiązania może być również uzależniony od roku produkcji pojazdu oraz specyfikacji konstrukcji szyby. Starsze generacje samochodów często wykazują lepszą kompatybilność z piórami wycieraczek o konstrukcji szkieletowej, podczas gdy nowsze modele są zazwyczaj przystosowane do efektywnej współpracy z wycieraczkami bezszkieletowymi. Jeśli zależy Ci na cichych, efektywnych wycieraczkach, oraz sprawnej pracy w trudnych warunkach pogodowych, bezszkieletowe będą idealne. Natomiast jeśli nie są one dostępne dla Twojego samochodu, wybierz po prostu wycieraczki szkieletowe wysokiej jakości – takie jak te w Oximo.
Na koniec pamiętaj: niezależnie od rodzaju wycieraczek, musisz o nie po prostu dbać. A jeśli zauważysz, że szyba nie jest czyszczona równomiernie mimo jej umycia, a do tego pióra pozostawiają smugi lub szarpią, to znak, że czas na nowe. Uszkodzenia mechaniczne, jak pęknięcia, przetarcia czy złamania pióra, to kolejny jasny sygnał: pora na wymianę.